Stowarzyszenie Classic Cars ŁódźRetro Prząśniczka

  • Retro Prząśniczka to impreza cykliczna organizowana przez członków naszego stowarzyszenia na zakończenie sezonu oldtimerowego. Impreza jest również oficjalnym okręgowym zakończeniem sezonu. Odbywa się w pierwszy weekend października i ma charakter rajdu turystyczno-nawigacyjnego z próbami sportowymi. Co roku prowadzi do innego miasta naszego województwa, które gości uczestników rajdu. Dzięki temu załogi uczestniczące w imprezie mają okazję poznać uroki naszego regionu.

  • Relacja z rajdu.

    W dniach 30 września – 1 października 2017 odbyła się już VII edycja rajdu Retro Prząśniczka 2017 - Pogoń za Żubrem.

    W rajdzie wystartowało ponad 50 załóg, które miały do przejechania 150 km malowniczej trasy z Łodzi przez Ujazd, Inowłódz aż do Spały gdzie zakończyliśmy nie tylko rajd, ale także cały sezon 2017. Cieszymy się, że VII edycja rajdu Retro Prząśniczka zgromadziła tylu wspaniałych miłośników zabytkowej motoryzacji z różnych miast z całej Polski. Rajd zapewnił załogom moc atrakcji począwszy od prób sportowych, sprawnościowych, sporą ilość pytań, szukanie zdjęć oraz zwiedzanie najatrakcyjniejszych miejsc regionu.

    Pierwsze zmagania czekały już kilkaset metrów od startu - na terenie Centrum Handlowego M1 - gdzie odbyła się próba sportowa. Czy tylko szybkość się liczy na tego rodzaju rajdzie? Ten kto był doskonale wie, że NIE! Po próbie dla aut
    przyszła pora na załogi. Dzięki uprzejmości Centrum Sportu-Rekreacji ''ZBYSZKO'' na uczestników czekał 150 kg balot do przeturlania w dwie strony na czas. Tutaj liczyła się pomysłowość. Droga wiodła dalej do Niewiadowa, następnie do Ujazdu gdzie czekał ciepły posiłek w Pałacu oraz sporo emocji podczas biegu połączonego z dopasowywaniem części samochodowy. Piękne widoki, słońce, rozleniwiły nieco uczestników... nie było jednak zlituj się !!!

    Kolejny przystanek znajdował się w Inowłodzu. Tam czekały na załogi aż 3 konkurencje: pierwszą z nich był rzut włócznią w zająca, sarnę i oczywiście żubra. Największym powodzeniem cieszył się zająć. Papierowy rzecz jasna. Druga konkurencja wymagała znajomości królów polski lub banknotów NBP.;) Trzecia polegała na uzupełnieniu cytatu Tuwima i była wisienką na torcie w miejscu bliskim sercu wieszcza jakim był Inowłódz. Dla niektórych mieszkańców jazda Skodą, Ładą, Trabantem, Fiatem 126p czy innym zabytkiem w dzisiejszych czasach to odważny krok - tak mówiła mieszkanka Inowłodza. Jednak nie dla naszych uczestników. Auto z 1932 roku Citroen C4 zapewnił właścicielowi dodatkową konkurencją - '' uciekające powietrze z koła''. Kierowca był znakomicie przygotowany! Raz dwa trzy zmienił koło i ruszył w dalszą drogę z uśmiechem na twarzy. Dzięki uprzejmości gminy Rzeczyca na terenie miasteczka ruchu drogowego uczestnicy z czterokołowców na chwilę przesiedli się na jednoślad, którym pokonywali tor przeszkód. Z Myślakowic - Kolonia - miejsca jak to określił sam mieszkaniec "gdzie wrony zawracają do samej Spały" - załogi przejechały odcinek na regularność. Tutaj warto nadmienić, że na rowerze przyjechała najstarsza fanka motoryzacji, którą zobaczycie na jednym ze zdjęć. Po dotarciu na metę załogi miały czas na odpoczynek w Ośrodku Zacisze w Spale. W tym czasie organizatorzy w pocie czoła liczyli punkty. Uwieńczeniem tego dnia był Bal Komandroski, wręczenie nagród oraz tańce do białego rana. Atmosfera była wspaniała.:)

    Przedstawiamy zwycięzców rajdu:

    w klasie PRE 60

    1 miejsce załoga nr 2 jadąca Fiatem 600

    2 miejsce załoga nr 1 jadąca Citroenem C4

    3 miejsce załoga nr 3 jadąca Skodą Spartak

    w klasie PRE 75

    1 miejsce załoga nr 5 jadąca Syreną 102

    2 miejsce załoga nr 14 jadąca Fordem Capri MK 2

    3 miejce załoga nr 10 jadąca VW Karmanem Ghia 1,6

    w klasie POST 75

    1 miejsce załoga nr 23 jadąca TriumphSpitfire

    2 miejsce załoga nr 26 jadąca Chrysler-Simca Barrieros

    3 miejsce załoga nr 29 jadąca BMWe21

    Niedzielny słoneczny poranek zapowiadał się już spokojnie. W samym sercu Spały podczas Jarmarku Antyków i Rękodzieła zaprezentowały się wszystkie załogi biorące udział w rajdzie. Podczas Konkursu Elegancji każdy mógł sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie, zadać pytanie właścicielowi czy zobaczyć co kryje się pod maską wybranego samochodu. Zwieńczeniem Konkursu Elegancji było wręczenie pucharu przez Wójta Gminy Inowłódz pana Bogdana Kąckiego. Zaszczyt ten przypadł załodze jadącej najstarszym autem na rajdzie (Citroen C4 z 1932 roku).

    Siódma już edycja rajdu Retro Prząśniczka 2017 - Pogoń za Żubrem dobiegła końca. Dokąd poprowadzą nas drogi w przyszłym sezonie? Jakie zakątki malowniczego województwa łódzkiego zobaczymy w przyszłym roku? Póki co jest to owiane słodką tajemnicą. Pozostają wspomnienia wspólnej wspaniałej przygody.

    Tekst: Karolina Tomaszewska

    Zdjęcia: Karolina Tomaszewska - Nanofoto

    Zdjęcia z gminy Ujazd - Angelika Lejko

  • Ważne informacje na temat rajdu.

    Już 1 sierpnia ruszają zapisy na VII rajd Retro Prząśniczka, która odbędzie się w dniach 30.09 ~ 01.10.2017. Podajemy kilka ważnych informacji:

    1. Trasa rajdu prowadzi z Łodzi (start w Garażu Klasyków) do Spały. Do przejechania uczestnicy będą mieli około 150 km malowniczymi drogami doliny Pilicy (w tym około 15 km dróg szutrowych dobrej jakości). Wieczorem na uczestników czeka Bal Komandorski a następnego dnia Konkurs Elegancji w ramach Spalskiego Jarmarku Antyków i Rękodzieła. Obowiązuje strój z epoki samochodu.

    2. W rajdzie mogą startować samochody wyprodukowane do 1987. Prawo decyzji o dopuszczeniu samochodów młodszych należy do organizatora. Samochody muszą mieć ważne ubezpieczenie OC i NW oraz aktualny przegląd techniczny.

    3. Liczba miejsc ograniczona do 50 aut. Decyduje kolejność zgłoszeń.

    4. Koszt rajdu:

    Dla członków CCŁ oraz samochodów wyprodukowanych w latach 1946~1960 - 380zł (załoga kierowca + pilot)

    Dla załóg niezrzeszonych w CCŁ – 400zł (załoga kierowca + pilot)

    Dla załóg w samochodach wyprodukowanych do końca 1945 roku - 200zł (załoga kierowca + pilot)

    Dodatkowa osoba w załodze - 220zł, dzieci do lat 10 – 120zł.


    Koszt obejmuje materiały rajdowe, naklejkę pamiątkową, pełne wyżywienie oraz nocleg w pokoju z łazienką i
    śniadaniem, Bal Komandorski (miło widziany strój z epoki auta) oraz upominki dla uczestników.

    Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie Classiccarslodz.pl
    od 1 sierpnia 2017 oraz wpłata 100% kosztów rajdu.

    Nr konta do wpłat: Bank BGŻ 98 2030 0045 1110 0000 0336 0070 z dopiskiem: Retro Prząśniczka 2017.

    Wpisowe od załogi, która nie odwołała swojego przyjazdu w terminie do 7 dni przed imprezą, nie podlega zwrotowi.

    Zapraszamy również do śledzenia wydarzenia Retro Prząśniczka 2017 – Pogoń za Żubrem na Facebooku: https://www.facebook.com/events/815780731911920/?a...

    W przypadku pytań prosimy kontaktować się drogą emailową: lp.zdolsraccissalcdjar lub telefonicznie: Aleksandra Gradowska 601 800 960, Rafał Gradowski 501 646 218.


    Serdecznie zapraszamy na rajd!!!!!!!!!

    plakat-2-1.png

  • Partnerzy medialni

    Miło nam poinformować, że dwa czołowe czasopisma o zabytkowej motoryzacji w Polsce objęły nasz rajd patronatem medialnym.

    classicautologolamane.jpg


    logo-300dpi.jpg



Zapraszamy do współpracy

Zapraszamy do współpracy autorów, fotografów i sponsorów.
Jeśli możesz napisać relację z jakieś imprezy lub masz z niej swoje, ciekawe zdjęcia, odezwij się do nas.
Napisz do nas: lp.zdolsraccissalcoruib

Stowarzyszenie Classic Cars Łódź. Wszelkie prawa zastrzeżone.